Az altató nem orvosolja az alvászavart – Szüntesse meg a kiváltó okokat!

556
HOZZÁSZÓLÁS:

A felnőtt ember napi alvásszükséglete általában 8 óra. Azonban mint minden biológiai szabálynak, ennek is csak korlátozott érvényessége van.

Akad ugyanis ember, akinek ennél többre, illetve olyan is, akinek ennél kevesebbre van szüksége.

Mi is tulajdonképpen az alvászavar?alvaszavar-rossz-alvas-07

Alvászavarról vagy álmatlanságról akkor beszélünk, ha valaki este, lefekvés után nem tud elaludni, ha túl korán ébred, vagy ha nyugtalanul alszik, és emiatt a következő napon fáradt, testi-lelki teljesítőképessége a normális alatt van.

Míg az időskori alvászavarok idegrendszeri alapja többnyire az agyszövet korral járó sorvadása vagy pusztulása, addig a fiatal- vagy a felnőttkori alvászavarok inkább funkcionálisak, a zavart idegrendszeri működés következményei.

Ilyen zavart okozhat a túlfáradás, túlterhelés, az élénkítőszerek tartós és nagy mennyiségű szedése, és minden olyan tényező, ami neurózist válthat ki.

Az altató nem megoldás!

Ebből következik, hogy a fiatal- és a felnőttkori alvászavaroknak nem az altató tabletta a legideálisabb gyógyszere. Átmenetileg ugyan jó szolgálatot tehet, de a végleges gyógyulást csak a következőkkel érhetünk el:

– a túlterhelés megszüntetésével,

– a megoldatlan konfliktusok rendezésével,

– az életmód normalizálásával,

– az élénkítőszerek elhagyásával.

Néha a kiadós pihenés, egy-két hetes szabadság egymagában elég, hogy az alvás normalizálódjék.

A feszültség megszűnésével bátran megkísérelhetjük az altató tabletta elhagyását. Sok ember az álmatlanságtól való félelme miatt, túlzott óvatosságból akkor is szedi az altatót, amikor valójában már nem volna szükség rá.

Nem célszerű az álmatlanságtól való félelemben az alvásért küzdeni vagy éppenséggel tudatosan erőltetni az elalvást, mert ezzel éppen fokozzuk az ébrenléti állapotot, és akadályozzuk az elalvást.

Képletesen szólva azt szokták mondani, hogy “a madár sohasem pihen meg annak karján, aki kapkod utána, de szívesen leszáll a mozdulatlan ágra”. Ha sikerül helyreállítanunk lelki nyugalmunkat, és megszüntetnünk az indokolatlan félelmet, a normális alvás altató nélkül is visszatér eredeti ritmusába.

Néha az altatót kitűnően pótolja a napközben szedett egy-két nyugtató tabletta is. Házi receptként pedig jó szolgálatot tehet az esti meleg lábfürdő, a jól szellőztetett hálószoba és a megfelelő ágy is.

556
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]